Gymlessen

De gymlessen van groep 3 t/m 8 vinden iedere week op vrijdag plaats. OBS Broekhem gymt in de gymzaal van de Polfermolen. De groepen gaan er met de bus naartoe. Groep 1-2 gymt op school in de gymzaal.

Voor de gymles van groep 3 t/m 8 is gymkleding en -schoeisel verplicht. Voor de gymles van groep 1-2 zijn enkel gymschoenen verplicht.

Vaderdag en Moederdag in een breder kader
Jarenlang knutselden de kinderen, traditiegetrouw, op school voor Moederdag en Vaderdag een cadeautje.
In de loop der jaren is de gezinssamenstelling in onze maatschappij sterk veranderd.
Een vader en een moeder, een vader, een vader + bonusvader, soms geen vader, twee moeders, een moeder+ bonusmoeder etc.
Voor het kind werd het maken van een werkje daardoor steeds ingewikkelder en uitgebreider.
In overleg met de leerlingenraad, het team en de MR hebben we voor een andere invulling gekozen.
We knutselen op school één keer per jaar, aan het einde van het schooljaar, iets voor het gezin of de beide gezinnen waarvan het kind deel uitmaakt. We maken onze eigen ‘Ik vind je lief dag’.
Op deze wijze kan het kind de mensen bedanken voor het vertrouwen en de hulp in het afgelopen schooljaar. Het kind kan een persoonlijke boodschap in het bedankje leggen. Hiermee leggen we het eigenaarschap meer bij het kind. We maken het bedankje op deze wijze betekenisvol en deinen minder mee op de commercie.

Materialen
Voor elke groep hebben we een materialenlijst opgesteld. Hieronder kunt u zien welke materialen u met uw zoon / dochter kunt aanschaffen in de zomervakantie zodat we goed van start kunnen gaan.

Groep Algemeen Gymles
1 + 2 Eenvoudige gymschoenen voorzien van naam
3 Gymtas
Sportbroek